Wednesday, January 18, 2012

Suami Tercinta



" Aku Terima nikahnya si dia bte Ayah si dia dengan mas kawen RM ........ "


Contoh Ja...

                     Bunyi macam senang aje kan.... Nah ! Ni makna sebenarnya....



"Aku tanggung dosa2 si dia dr ibubapanya,apa saja dosa yg si dia buat,dari dedah auratnya sehingga tinggal solatnya,aku tanggung bkn lg ibubapa si dia..Dan aku tanggung smua dosa bakal anak2 ku,jika gagal maka aku fasik,dayus, aku rela msk neraka & malaikat Zabaniyah melibas bdnku sehingga pecah.."


Bukan la mudah menjadi seorang suami, ini kan pula mahu melunaskan tanggungjawab yang di amanahkan Allah swt : Berdoalah supaya kita di jauhkan sifat yang melalaikan, malas , leka dan sebagainya. 

semoga LAFAZ yang telah di ucap, selamat di ijabkabulkan menjadi sebati & kental dalam diri supaya kita sentiasa beringat..... yang Sesungguhnya Allah swt maha mengetahui ....

No comments:

Post a Comment