Monday, May 16, 2011

BL Bifidus(R)

" Alami perjalanan perkembangan anak pada tahun pertama, bermula dengan susu ke makanan separa pepejal ke pejal , daripada bercakap pelat hingga bijak menuturkan kata-kata "

6 bulan

Sistem penghadaman anak bersedia untuk makanan pejal, langkah permulaan cubalah bijirin beras yang mengandungi khabohidrat dan yang mudah di hancurkan dan dihadamkan. apabila dia gemarkan makanan pepejal, berikan dia menikmati pelbagai rasa tekstur, hidagan pasti lebih enak dengan sayuran dan buah- buahan.

BL Bifidus(R) terdapat dlm bijirin beras membantu mengoptimumkan serapan nutrien penting yang diperlukan untuk menguatkan sistem pertahanan badan serta menghadiri jangkitan

8 bulan

Bayi lebih menghargai rasa yang lebih kompleks, mungkin juge bayi anda dalam proses penumbuhan gigi atau sudah tunbuh gigi iaitu risiko pencemaran apabila dia mula mengigit ape sahaja, BL Bifidus(R) boleh membantu mengukuhkan sistem pertahanan badannya.

bayi mencecah~1 tahun

Gemar mengunyah makanan, mainan dan apa shj dlm mulut, Anda seharusnya menyediakan bayi anda proses peralihan ke makanan dewasa yang lancar. tips*Tekstur lebih keras penting dalam meningkatkan keupayaan kunyahan.

Nutrien, zat besi sangat penting untuk pertumbuhan fizikal yang secara langsung memberi kesan terhadap fungsi mental dan kelakuan.

Zink pula diperlukan untuk tumbesaran optimum serta perkembangan dan menguatkan lagi sistem pertahanan badan.

Vitamin A sgt efisien dalam memerangi jangkitan. Ia juga penting dalam memastikan penglihatan yang sihat.makanan yang kaya dengan vit A adalah , telur, hati, minyak ikan, buah-buahan serta sayur-sayuran spt bayam, tomato, lobak merah, betik dan mangga.


Kongsi maklumat dengan kawan2 =)
petikan Akhbar metro~

No comments:

Post a Comment